Binnenkijken bij Wortell: Een Interview met Bryan Peereboom.
Binnenkijken bij Wortell: Een Interview met Bryan Peereboom
De wereld van IT en technologie is constant in beweging, maar één aspect blijft centraal: de mens. Bryan Peereboom, Head of Recruitment bij Wortell, deelt zijn inzichten en passies in dit exclusieve interview.
Wie is Bryan Peereboom?
Ik ben iemand die een sterke passie heeft voor IT en techniek. Met meer dan 10 jaar ervaring in IT-recruitment, probeer ik altijd de nieuwste ontwikkelingen op mijn vakgebied te volgen. Maar wat ik nog belangrijker vind, is een respectvolle omgang met anderen en aandacht voor de menselijke kant van het werk. Oh, en in mijn vrije tijd? Dan ben ik dol op reizen, koken, en volg ik fanatiek de Formule 1 en rugby.
Je werkt bij Wortell, kan je vertellen wat Wortell precies doet als organisatie?
Wortell is een IT-organisatie die zich al 25 jaar als Microsoft Partner inzet om mensen te versterken met behulp van Microsoft technologie. We zijn een groep van gepassioneerde experts die technologie en menselijkheid combineren.
Wat vinden jullie belangrijk en waar staan jullie voor?
Bij Wortell willen we impact maken en van betekenis zijn. Niet alleen in ons vakgebied, maar ook voor de mensen waarmee we werken. Onze slogan ‘we empower people’ is niet zomaar een kreet, het is wat we dagelijks doen. Dit is door de hele organisatie voelbaar, wordt iedere dag opnieuw gevoed, top to bottom. Mensen in hun kracht zetten door oprecht interesse te tonen en jezelf elke dag weer in te zetten. Door te luisteren, onverwachte vragen te stellen en vervolgens te ondersteunen in wat de ander nodig heeft om uit te blinken.
Hoe ziet het eruit op de recruitmentafdeling?
Binnen recruitment hechten we veel waarde aan flexibiliteit. Onze strategie is gebouwd rond drie kernwoorden: community, nerdy en technology. We geloven in authenticiteit en het durven nemen van risico’s om vooruitgang te boeken.
Hoe laten jullie zien wie jullie zijn als werkgever en welke middelen gebruiken jullie daarvoor?
Onze arbeidsmarktcommunicatie is gebaseerd op drie pijlers: community, tech en nerdy. We volgen het ’touch, tell, sell, care’ principe om awareness te creëren, te inspireren, te verleiden en talent te binden. Een voorbeeld hiervan is ons eigen comic book die wij gemaakt hebben voor onze touch pijler. Een initiatief genaamd “Binary Blaze” om creativiteit in de IT te tonen en IT’ers aan te spreken op hun nostalgie.
Hoe meten jullie of het werkgeversmerk ook daadwerkelijk aantrekkelijk is?
We verzamelen data op verschillende punten om te begrijpen hoe (potentiële) kandidaten ons ervaren. Dit omvat metrics zoals afkijkpercentage, click-through-rate, en offer-acceptance-rate, Meet-up opkomst en referral percentage.
Welke dingen doen jullie om een aantrekkelijk werkgeversmerk te zijn en te blijven?
We zijn actief in community management, hebben verschillende communities opgericht, en zijn betrokken bij evenementen en samenwerkingen. Onze manier van communiceren passen wij telkens aan aan onze doelgroep. We investeren in onze medewerkers en proberen hen te ondersteunen in hun ontwikkeling. Een voorbeeld hiervan is dat wij dit jaar 3 nieuwe Microsoft MVP’s erbij hebben gekregen. Het MVP-schap is een erkenning van Microsoft voor individuen die hun expertise en passie voor Microsoft-technologieën actief delen met de gemeenschap. Als organisatie ondersteunen wij hen om zichzelf te ontwikkelen en stellen hier alle mogelijke middelen voor open.
Zou je al een paar teasers kunnen geven voor je presentatie?
Wij gaan het hebben over het belang van authenticiteit, het nemen van risico’s, en flexibel zijn in recruitment. Ook laten we zien hoe je AI-tools inzet voor het schrijven van vacatureteksten, creëren van visuele content en het gebruik van editing-tools voor video’s.
Heb je nog tips voor onze lezers?
Loop niet alleen achter de trends aan. Start nu al met het gebruik van AI-tools en blijf jezelf ontwikkelen. En voor degenen die geïnteresseerd zijn, zie ik jullie graag op het Digitaal Werven event!
Het belang van eerlijke werving en selectie
Het belang van eerlijke werving en selectie Recentelijk stemde de Eerste Kamer tegen de invoering
Werven is van gisteren, behoud is van vandaag
Werven is van gisteren, behoud is van vandaag Werven is van gisteren, behoud is van
2 tips hoe jij als Recruiter DATA kunt inzetten
2 tips hoe jij als Recruiter DATA kunt inzetten. Data. Je kunt er niet meer